10 Situasi Lelaki Yang Wanita Harus Fahami! | Dunia sebenar Shida 10 Situasi Lelaki Yang Wanita Harus Fahami!

Klik Banner untuk lebih lanjut (iklan berbayar) nak tempah? (klik sini)


Tuesday, 6 April 2010

10 Situasi Lelaki Yang Wanita Harus Fahami!

 
  • Bila si dia sibuk > Jangan pula kamu terhegeh-hegeh meminta si dia menjemput kamu di tempat kerja ataupun menemani kamu pergi membeli-belah. 
  • Bila si dia ego > Jangan sesekali kamu mempersoalkan tentang keegoan bila sikap sebegini sedang menguasai dirinya. Lelaki amat payah utk mengakui dirinya ego sebaliknya berpendapat ianya ketegasan.  
  • Bila si dia romantik > Ajaklah si dia bersiar-siar di tepi pantai ataupun makan malam di bawah cahaya lilin sambil mengenangi saat-saat manis pertemuan pertama dan jgn lupa selit sekali perancangan utk masa depan bersama. 
  • Bila si dia panas baran > Jgn membuat sesuatu yg boleh menyemarakkan lagi perasaan marahnya. Cuba kamu berdiam diri dulu sampai kemarahan reda. 
  • Bila si dia penat > Jangan mengadu perkara ataupun bercerita ttg hal yg remeh. Dalam saat sebegini si dia hanya perlu rehat yang secukupnya dan jgn memaksa dia membuat sesuatu yg boleh menambah kepenatan. 
  • Bila si dia pentingkan diri sendiri > Cuba berterus-terang dan meluahkan rasa tidak puas hati kamu tentang sikapnya itu. Kamu patut bersikap terbuka dan memintanya supaya mengimbangi pendapat kamu juga. Jgn lupa utk bertoleransi antara satu sama lain. 

  • Bila si dia mengongkong > Kalau kamu memberontak, pasti akan dimarahinya. Tapi kalau menurut saja katanya takut menjejaskan diri sendiri. Utk itu, kamu perlu berkata padanya utk membiarkan kamu membuat keputusan sendiri asalkan tidak menjejas hubungan kamu berdua. 

  • Bila si dia selamba > Cuba tarik perhatian si dia. Contohnya membuat sesuatu yg boleh menarik minatnya. Orang yg selamba ini selalunya ingin kita yg memulakan dahulu. Oleh sebab itu, kamu patut merancang sesuatu bagaimana utk menarik perhatiannya. 

  • Bila si dia curang > Jgn tuduh tanpa usul periksa. Jika benar si dia curang, bersemuka dan tanya dengan si dia mengapa bersikap begitu. Tapi kalau si dia tetap dengan keputusannya, eloklah kamu sendiri yg berundur dulu sebelum makin parah kelukaan hati.

  • Bila si dia lurus bendul > Memang kamu boleh mengambil kesempatan ke atas dirinya tetapi jgn sampai memperlekehkan setiap tindak tanduknya. Kamu patut menjadi perangsang padanya dan mengatakan yg si dia mampu membuat keputusan sendiri tanpa mengharapkan org lain sangat.

 pesanan untuk diri sendiri .inshaa allah akan dipraktikan kelak! dapat yang curang siap larrr! :p



20 Jari Ohsem:

bunga said...

heheh..nak kena pratikan ni...heheh..

Ain Zulaikha said...

lelaki paling tak suka kalau cakap buruk pasal mak dia kan? walaupun mak dia macam apa tah.. lepas tu orang mengata mak dia memang dia marah gila.. kan kan kan?

nelly said...

nice tips ..mahu cuba .haha

shida saje said...

bunga: hehe..ikotla kalo nk ikot..mmg ade gunanya sbb mgelak dari pgduhan bsar hihi =)

shida saje said...

Ain: memang pun ..lagi2 kalo dia ank mak..haihh fein-fenin ~

shida saje said...

nelly: cuba jgn xcuba xrugi pon hihi =)

TheChekJah said...

laki ke pmpn ke, mesti tak suka kalau orang lain memburuk-burukkan keluarga mereka... family come first.. jah suka yang tentang selamber tu.. hehe...

shida saje said...

chekjah: shida hangin tang curang hahaa ~

Fara Dee said...

Bagus info ni. Good job! :)

shida saje said...

fara: tq =)

gigiAriEma said...

hoho..bole guna untuk pikat gigi susu ni..yiiihaahahahh1! :)

shida saje said...

hihihi gigi nih mcm2 lah ekekke =P

patriq said...

sokong Ain Zulaikha!

patriq said...

sida kena tambah part yang Ain tu!

patriq said...

dapat yang curang siap ar!

p/s: bis la En Hantu :larik:

gigiAriEma said...

hehe..mcm2 pi lar skali skala..hahaha..
tak dak org nk lyn.. :P

shida saje said...

pat: lalalalla~

shida saje said...

gigi..nk pgil gugu leh x ekekke :P

Aina Areen said...

laki kalau sekali marah haaa , hambek kau :P hihii

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

bila da kawen semuanya main bedal je..huhu