mari kita fikir-fikirkan, renung-renungkan ~ | Dunia sebenar Shida mari kita fikir-fikirkan, renung-renungkan ~

Klik Banner untuk lebih lanjut (iklan berbayar) nak tempah? (klik sini)


Friday, 15 October 2010

mari kita fikir-fikirkan, renung-renungkan ~



Seorang lelaki balik rumah.. Dia jadi heran gler halaman umah berselerak, surat kat peti pos tak berambil, anak-anak tengah main korek-korek tanah kotor, baju compang-camping, penuh dengan tanah dan kotoran, rambut tak bersikat, tak bermandi.. Masuk ke pintu rumah lagi lelaki tu terkejut. Ruang tamu lagi teruk berselerak. Lelaki tu melaung nama isterinya.. Sepi tiada jawapan. Masuk ke dapur, sinki penuh dengan pinggan mangkuk tak berbasuh, periuk tak bercuci, mencari apa yang boleh dimakan tetapi tiada makanan yang dimasak. Masuk ke bilik air, baju belum berbasuh apatah lagi berendam. Lelaki itu cemas mencari isterinya. Dia bergegas ke tingkat atas melihat isterinya terbaring di atas katil sedang membaca buku.

“Awak sakit ke?” tanya lelaki itu.

“Tak lah”, jawab isterinya ringkas.

“Kenapa teruk sangat rumah kita hari ni?” Tanya si suami lagi sambil meletakkan tangan di dahi isterinya, kot-kot isterinya demam.

“Wahai suamiku, semalam semasa kita bertengkar, abg mengatakan yang saya ini hanyalah suri rumah, duduk di rumah tak sepenat diri abg yang duduk di pejabat, dan abg sering menanyakan apa kerja yang saya lakukan di rumah yang menyebabkan saya merungut kepenatan kadang-kadang..

NAH, HARI INI SAYA TIDAK MELAKUKAN KERJA-KERJA YANG BIASA SAYA LAKUKAN SETIAP HARI”

6 Jari Ohsem:

rara Only said...

tag award..

shida saje said...

ok tenQ ;)

Zaer!! said...

shida.zaer dari dulu takleh antar msg kat SB kamu.nape ntah.adess..

shida saje said...

shida taw sbb kamu pkai google..kan da ckp best view kai mozilla huhu sorry zaer ;(

yenyenpreng said...

true..true..orang lelaki suka x menghargai surirumah.ingat penat dia je.eh aku...macam tau2 pulak.hehehe

shida saje said...

itu lah dia lelaki hmm.. ;|