kita harus peka dengan penipuan sms yang berleluasa! | Dunia sebenar Shida kita harus peka dengan penipuan sms yang berleluasa!

Klik Banner untuk lebih lanjut (iklan berbayar) nak tempah? (klik sini)


Sunday, 13 February 2011

kita harus peka dengan penipuan sms yang berleluasa!

Assalamualaikum, peace upon you.
tadi petang shida dapat msg nih dari sape tah,sepolan mana yang berani hantar msg macam ni kat shida. Act shida dah penah nampak blogger lain wat entri tentang penipuan sms yang macam shida nih. Cam pelik la plak sejak bila ayah shida ade kat balai  polis,ayah elok-elok duduk kat rumah.haiihh penipu sungguh! kalo tengok no pengirim pun dah taw da no.sesat +628991767757 cam pelik jer no nih. haihh cam dah tak de kerja lain nk duit orang jer ~
p/s: lebih berhati-hati lah lepas ni mungkin bukan ini saja yang mampu dorang buat mungkin ada yang lebih dasat lagi,cuma kita jer yang tak tahu,apa-apa pun langkah berjaga-jaga perlu diambil lepas ni ~

17 Jari Ohsem:

fathiah said...

oh ye...... setakat ni xpenah lg la dapat msg cam ni... kalo dpt, tipu sangat la.. ayah kite x gune prepaid. heeeeeeeee

shida saje said...

fathiah: tu la pasal huhu..

patriq said...

sida hati2 k!

GM said...

ternyata penipuan ini sudah mendunia... ckckckck.. di indonesia pun ada sms seperti ini dengan bahasa indonesia tentunya.. lucunya sms itu bilang ayah ku dikantor polisi padahal ayah ku ada disamping ku.. hahhhaa...

gigiAriEma said...

takot nye...
kalau dia mcg ceni xpe gak..ni kalau dia mcg lg truk cana...aiyo...siyes takot...

Miss Sunshine said...

waaa...skarang gune name ayah pulak..pndai taktik yg dy gunekan...ish3

bunga said...

betul..adik bunga pom kena..tapi ayah tu ditukar aban..hahaha..

shida saje said...

GM: aku rasa ini kegiatan warga asing la huhu..

shida saje said...

gigiAku: kalo dia msg shida report je apa susah haha..

shida saje said...

misssunshine: org nk menipu pakai ape pun blh,skg taktik pkai nama famly plg2 dorg kerap buat.

shida saje said...

bunga: itu dia tkantoi sendiri hahaaa..lawak2

GM said...

maksud shida warga asing yang menetap di malaysia kah?... hmmmmm... aku juga mau sms shida ah.. hahahaha

amazing gila said...

alaaa..akak reply jer cakap ayah aku tgh tgk movie skali ngam aku ni...kantoiii..hahahaha..

shida saje said...

GM: mau ka? hahaaa..bisa lepas kah indonesia - malaysia? *pura2 xtaw ekekke =P

shida saje said...

adik A.G: mls la nk reply kang kne cop gatai hahaha =P

najihah sahami said...

ui..kalau mish, balas cenggini..

kredit bapakkkk lu!!

hahaha..cam ganas kan?

shida saje said...

najiha: ckp gni je..topup wakluuu..hahaha..gilesss otai =P