shida mula risau dengar perkataan "kahwin" | Dunia sebenar Shida shida mula risau dengar perkataan "kahwin"

Klik Banner untuk lebih lanjut (iklan berbayar) nak tempah? (klik sini)


Thursday, 7 April 2011

shida mula risau dengar perkataan "kahwin"

Assalamualaikum, peace upon you.
Korang lawakan cincin ni. Cincin idaman ni *dalam mimpi je lah! berangan je lebih shida ni. hari tu member baik shida namanya intan (bukan nama sebenar) call shida tetiba. Bukan apa agak terkejut dia call sebab dah lama menyepi lagi pun shida dengan dia jauh. Dia kerja dekat KL shida masih di taiping. Sekali sekala dia balik pun memang kami tak sempat nak berjumpa.
Almaklumlah masing-masing sibuk kan. so apa kaitan shida, intan dan title entri shida haaaa.. ini yang nak story ni. si intan ni call shida dia nak jemput shida datang majlis bertunang dia dengan pasangan. Shida macam terkejut dengar memang serius lah dia nak bertunang. bukan apa shida macam tak percaya. ingat lagi masa zaman sekolah kami. Dia kata dengan shida. "eh shida nanti aku rasa mesti ko yang kahwin dulu" dia kata macam tu sebab shida masa tu dah ada boyfriend,intan ni tak ada lagi ha! macam tu lah dia suka nyakat shida kata memang shida yang akan kahwin dulu. nah! sekarang siapa yang kahwin dulu..hehee
so shida sembang lagi dengan dia walaupun tak lama tapi semua pertanyaan shida dia jawab. Lelaki tu orang mana? umur berapa? kerja apa? intan jawab lah satu persatu pertanyaan shida. Akhirnya kahwin juga kawan aku sorang ni. Kadang-kadang rasa tak sangka dan tak percaya yang dia nak jadi isteri orang dah lepas ni. tinggal lah shida sorang terkapai-kapai kat sini. Susah lah nak ajak keluar ke lepak sama-sama ke macam dulu-dulu. huhuu.. dah tiba masanya shida lepaskan dia pada orang yang berhak memiliki dia.
Ada lagi shida tanya dia,berapa lama ikat tunang? intan jawab tak lama 6bulan je. oh! kira dalam bulan11 (november 2011) intan dan pasangan akan nikah dan buat kenduri. tetiba intan tanya shida "weh! ko bila lagi?? nak tunggu apa lagi kita ni umur dah makin meningkat,kahwinlah!" tetiba shida tersentap bila intan cakap macam tu. 
shida spontan jawab "weh! belum sampai seru lah!" hehee. lepas dah letak telefon shida jadi macam terfikir sesuatu. hurmm..bila aku nak berumahtangga ni! sejak tu "shida mula risau dengar perkataan kahwin" harap sidia cepat melamar shida ^_^ haahaa tak malu!! ok lah shida nak baring-baring nak berangan kejap ok. daaa happy reading ~



26 Jari Ohsem:

NuSaNa NoSa 91 said...

fuhhhh~ cepatla lamar shida ni.. aminnn~ tehehehehee~ ^_^

MingMing said...

jom kawin..hahaha..

bunga said...

hehehhe..bunga pun lum kawin g ni.haha..

Kka Ardian said...

bulan depan kita kahwin yah shida hehehe...

Qaseh Qistina said...

hehe..tau xpa..ramai tol kawan2 yg dah kawin.bukan shida ja terkapai2..qaseh kt sini pon masih terkapai2..leh geng..hehhe...tp x jumpa mr right lg la...wuuuuu....

patriq said...

sida kawen ngan pat jom :larikk:

HAZWAN17 said...

nanti nak kawen jangan lupa jemput erk kak hehe

B.u.n.g.a.O.r.k.i.d.z said...

usah risau jodoh tu ade utk kite cume jgn trlalu mikir sgt.. doa banyak2..

nora dlu pn mcm tu lg lah umo dh 27.. tp alhamdulillah last2 bertunang dgn org yg xd langsung dlm list.. miahahhahaha... Allah tahu ape yg terbaik utk umatnya dan kita harus berusaha dan bersyukur dgn pmbrianNya walapun bkn itu keinginan kita..

wahh panjang lebar haaa komen.. sori yunk.. nora doakan moga shida ketemu dgn insan yg terpilih.. amin

shida saje said...

nusana Nosa: fuhhhh fuhh..shida pun tlg awk jampi hahah ^_^

shida saje said...

mingming: jom2 kita heboh2 eh silap jom2 kita pi kawen ;)

shida saje said...

bunga: bunga tecik g mana leh tawen kan masih baby ^_^ hihi ~

shida saje said...

ardian: wahhhh ajak aku kawen..benaran??? hahhaaa ^_^

shida saje said...

qasehku: huwaaaa ;( kita serupa..huhu..nak tawen..tawen..tawen...

shida saje said...

pat: aikk..nak ke ngn sida ni siul ~

shida saje said...

hazwan: of cos la mana leh xjemput ..jd pengapit tuh =)

shida saje said...

nowra: tq dear jd adviser shida..fuhh lega dgr ^_^
senyum ..tak perlu kata apa-apa ~

Cik Yana said...

Hahaha~ orang suka hati je kan suruh kawen cepat. Sponsor la duit tu sume nak wat kenduri, hantaran kalau nak sangat suruh kawen cepat kan. Kalau member single lagi, pergi lah tolong carik untuk dia. Cakap je wat pe kan. Hahaha~ luahan hati orang yang nak kawen, tapi tak leh kawen lagi sebab tak cukup umur. Hahaha~

Lots of Love,
Cik Yana

shida saje said...

cik Yana: tq yana..actually dah nak fensan dgr..ramai giler mmber yg dah kawen tuh yg risau jer..ade yg kate shida nih dah x laku kat taiping..dorg suh berhijrah lg..cisss!!

apik pehe said...

aihhh..banyak ngat citer pasal kawen ni..stiap kali bukak blog..mesti ader..hehe

shida saje said...

apik : yeke..hahha naseb badan la..musim skg nih kekeke =P

Mr iz said...

he he he he he... kalau dah ada kemahuan cepat cepat la bg hint... he he he he... tak pun capak terus terang je kang kalau cakap dlm gelap bahaya...he he he... wahai sidia jgn berlengah lagi.... kecepatan...he he he he

shida saje said...

Mr iZ : andai dia bisa..........blablabla.....

i am S!L4H.. said...

smoge akan smpai seru tu jg. heee
sis, nti jemput2 dak tembikai susu x? heee

cantik la pelamin tuh. sekali budak2 tu. heee

shida saje said...

sil4h : kalau silah xkeberatan boleh je datang ..kasi almat sis bg kad ok ^_^

ipad case said...

mantap mak ci

shida saje said...

ipad: hoh :o siapakah gerangan!