Klik-klik banner untuk info lebih lanjut lebih menarik, nak tempah slot? :: klik sini ::


Thursday, 23 June 2011

perempuan / wanita CANTIK

Assalamualaikum, peace upon you.
cantik? apa sebenarnya definisi cantik yang perlu kita tahu. cantik itu subjektif. cantik dalam bentuk fizikal ya! semua tahu harus putih. gebu. mata bulat. hidung mancung. bibir comel. kurus ala-ala model pipi gebu. dan macam-macam lagi lah. tapi bagi shida itu semua sementara. kalau nak berubah dalam sekelip mata semua tu akan berubah dan bertukar menjadi sebaliknya. Kalau cantik dari segi mentaliti. kemungkinan kebanyakan orang akan cakap "putih itu cantik" bukan itu sebenarnya. cantik luar dan dalam adalah penting. 
bukanlah maksudnya cantik dalam tu macam harus menjaga serba serbi. cukup kita mengawal sesuatu keadaan dengan betul. Bak kata heliza wanita CANTIK adalah  
melukis kekuatan melalui masalahnya  
tersenyum di saat tertekan  
tertawa di saat hati sedang menangis  
tabah di saat terhina  
mempersona kerana memaafkan  
mengasihi tanpa meminta belas
bertambah kuat dalam doa&pengharapan illahi.
Jadi itulah sebenarnya wanita CANTIK kira kalau anda mempunyai raut wajah yang menawan tambahan pula fizikal yang sempurna adalah bonus untuk diri dan mampu mengawal sesuatu keadaan dengan betul. Jadi percayalah anda lah wanita CANTIK walaupun orang tak puji tapi cukup dengan semua tu anda layak mendapat gelaran wanita CANTIK! semoga kita (wanita) tergolong dalam wanita-wanita CANTIK yang membekalkan kecantikan yang abadi. smile! 




14 comments:

  1. chantik yg lahir dari hati, adalah cantik yg abadi~=)

    ReplyDelete
  2. cantik itu abstrak, subjektif..biarlah cantik dalaman..lagi bagus kalau cantik dalaman dan luaran..yang paling minimum, cantik luaran saja tapi jangan buruk dalaman..:)

    ReplyDelete
  3. setuju2... :)
    cantik luar cantik dalam.. terbaekk..

    ReplyDelete
  4. cantik dari segi luaran dan dalaman...:)

    ReplyDelete
  5. betul..setuju.cantik itu subjektif..
    klu cantik kedua2nye..dalaman & luaran itu lglah yg terbaik...

    *Cantiklah heliza ni kan..muke comel..mata bulat.. ;)

    ReplyDelete
  6. yang penting hati cantek., :) btw kesian org yg mate sepet, cantek jugak ape :D

    ReplyDelete
  7. beauty is in the eye of the beholder=)

    ReplyDelete
  8. setuju dgn shida.. kecantikkan luaran tidak kekal..

    ReplyDelete
  9. cantik..banyak tafsirannya..

    ReplyDelete
  10. eeee..comel betol si heliza...geram2

    ReplyDelete
  11. mesti xd orng ckp nonie cntik kn..sebb nonie xputih ^_^

    ReplyDelete
  12. APA YG AYIE PERHATIKAN...KADANGKALA KECANTIKAN INI BOLEH MEMBAWA MALAPETAKA KEPADA SESEORG WANITA ITU JIKA DIA TERSALAH LANGKAH DAN LUPA ASAL USUL.

    ReplyDelete
  13. semua orang ada kecantikan yang tersendiri...kecantikan itu subjektif

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih atas kerjasama.