apa kata korang dengan isu ini? | disihir menggunakan facebook. | Dunia sebenar Shida apa kata korang dengan isu ini? | disihir menggunakan facebook.

Klik Banner untuk lebih lanjut (iklan berbayar) nak tempah? (klik sini)


Friday, 16 September 2011

apa kata korang dengan isu ini? | disihir menggunakan facebook.

   Assalamualaikum peace upon you.
masalah makin hari makin menambah begitu juga jenayah yang semakin meningkat di negara kita Malaysia ini. Hari 16 September 2011 kita menyambut Hari 1 Malaysia bagi seluruh rakyat malaysia namum ada juga segelintir manusia yang masih tidak tahu menggunakan akal dan fikiran  yang diberi sempurna oleh Allah swt. Sihir-sihir pemujaan santau dan sekutu dengannya kan dilarang dan ditegah oleh ISLAM tapi masih lagi orang kita guna semua tu untuk niat kejahatan "perangai tak ubah sama sepeti penghasut (syaitan)" .

Baru-baru ini kita baru digemparkan dengan kes rompakan kedai makan mamak di Shah Alam, orang simbah asid dan sebagainya. Sekarang aktiviti sihir pula, memang shida akui aktiviti macam ni memang tak akan luput dek zaman. Sebab orang-orang kita memang perlu benda-benda macam ni bila jumpa jalan singkat/pendek, betul tak?? buruk padahnya guna benda-benda macam ni sebenarnya. Lebih kita elakkan dari terus tejerumus dalam kandang "PENGHASUT" sekian. Selamat beramal ~

salam 1 Malaysia dan selamat menyambut Hari 1 Malaysia bagi semua blogger-blogger di Malaysia dan tak kira dimana jua korang berada ;)




25 Jari Ohsem:

laskar pelangi said...

sayangku.. memang skrg dunia memg menakutkan...dasyat tol.semua nak jalan pantas.terus pakai bomoh..bodoh betol kan?

salam 1 malaysia! yeayyyy:)

khairul akmal bin azman said...

manusia da tak takut akan dosa..
taw pentingkan nafsu dunia jew

caliph shuriken said...

tiada kesudahan yg baik kpd pengamal jalan singkat ni....

Chikova_Araishii said...

mmg gerun bace.

i am S!L4H.. said...

sgt seram dunia sekarang.

>.<

LiLy @ MumMyQiStInA said...

takutlah skrg ni..mcm2 hal blh berlaku..gerun jer baca benda2 mcm ni..Moga2 kita dijauhi dr perkara2 sebegini..

Cik Azizah said...

seramnya..semoga kita dijauhkan dr malapetaka ni..Amin

patriq said...

perghh seram sida..hati2lah sape yg duk tayang gmbaq tuh..

yanie j said...

mcm2 hal kak skg ni kan huhu..

mummyriena said...

harap takdak yg bmush dgn aku shida,bkn gambr aku je 1 fmly ada wehh..huuu

tilam.BKFM said...

minta simpang sume ni aduihh..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

takotnye lah .

macam macam lah sekarang nie

ciNdhaDahniEa said...

dunia sekarang... hrmmmm

HazwanDotCom said...

macam-macam sekarang ni..
dunia-dunia

meaw said...

pffft! siapa lah sanggup buat tu kan,sebenarnya satu je... jaga adab,jaga perlakuan,insyaAllah takkan terjadi...

Ijah EmoTemo said...

aduss :(( seram plk nk letak gmbr2 dkt fb ni :(

tiefazatie said...

adui la..dunia semakin kejam nie..huuhu

IFA Athirah said...

skrg ni brleluasa kes santau.astaghfirullah.ape nk jadilah mereka ni.. http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

Miz Novexx said...

seramnya dunia... huhu

Odah + One = OdahOne said...

xpyh tkut lh bnda tu sume xkn smpi nk upload gmbo pun xleh??? kdg2 bkn kita yg upload gmbo tp mmber yg upload...tkut pd Allah lg bgus antolh shir beso mana pun kalo xizin mmg xjd...kalo allah izin mmg ada something wronglh yg kita dh wt...hoho...tkutnya

Odah + One = OdahOne said...
This comment has been removed by the author.
anamizu said...

dunia akhir zaman nih mmg mcm2 boleh jadi..kena hati2 je lah

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

halamak sangat takut . berhati2 lah ye

zuera said...

menakutkan

zuera said...

menakutkan