Kecoh Taska mula tunjung belang | Anak-anak dijaga dengan kejam | Dunia sebenar Shida Kecoh Taska mula tunjung belang | Anak-anak dijaga dengan kejam

Klik Banner untuk lebih lanjut (iklan berbayar) nak tempah? (klik sini)


Thursday, 1 March 2012

Kecoh Taska mula tunjung belang | Anak-anak dijaga dengan kejam

   Assalamualaikum, peace upon you.
Kes ni shida dah tahu masa ada hamba allah dekat FB war-war kan video budak-budak ni. Tahu-tahu pagi semalam dah masuk metro. Alhamdulillah ada pihak yang membuka mata. Kesian shida tengok budak-budak yang tak berdosa ni diperlakukan sebegini. Adakah ibubapa yang menghantar anak-anak dipusat asuhan dijamin keselamatannya? isu sebegini harus dititik beratkan dan harus dijadikan isu penting kerana ia melibatkan banyak nyawa dalam satu rumah. Patut ke diperlakukan sebegitu? tak sanggup shida tengok. kesian sangat-sangat sedih sampai bertampal mulut dan dibedung sekuatnya. Walau apa pun drama yang berlaku dalam kes ini hanya majikan dan pekerja saja yang tahu hal sebenarnya "siapa kianat siapa". Jom tengok video anak kecil yang dibedung dan ditampal pada mulut.
Perhatian pada semua kaum ibu-ibu seMalaysia pastikan korang tahu tahap keselamatan Pusat Asuhan / Jagaan yang korang pilih. Jangan dibiarkan perkara seperti ini berlaku lagi. Tersalah pilih buruk padahnya. Jadikan perkara ini sebagai satu pengajaran atau iktibar untuk semua keluarga dimalaysia.

disebabkan masalah pengurusan taska anak-anak yang tak berdosa ini menjadi mangsa!! geram shida tengok!! tiada langsung perasaan kasihan pada anak-anak ini. Memang tak berperikemanusiaan langsung! kejam! Anak-anak ini kecil lagi apa yang mereka tahu??

laporan selanjutnya > www.myMetro.com.my




16 Jari Ohsem:

Azhafizah[フィザ] said...

memang kejam buat budak budak camni..apelah yang dorang fikir ni kan..otak letak kat mane ntah le..

Bui Junaidi said...

KAK BUI PUN ADA BACA METRO SEMALAM PASAL NI..MMG GERAM..BANGANG BETULLAH PERBUATAN PEMBANTU TASKA TU..KALAU TAK PUAS HATI DGN MAJIKAN BUAT APA DERA BUDAK2 YG X BERSALAH...EIIII

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Kesian akak tgk...
tu yg akak tak sanggup nak antar Qis ke mana2 pusat asuhan...tak boleh percaya sgt..kita tak tahu apa yg diorg buat kat anak2 kita..

GBM said...

Ya Allah, apa jenis manusia depa ni. Tak tahu erti kemanusiaan ke hape. Isyk.. geram tengok bdk2 kecik jadi mangsa mereka.

bukan retis said...

kesian kan? da mcm mayat je budak2 tu.huhu

Anonymous said...

BERITA PENUH HANYA DI SINI: http://speakerpecah.blogspot.com/2012/02/kanak-kanak-didera-pengasuh-taska.html

OdahOne OdahOneBizz said...

ni mesti kes xpuas ati dgn majikan sajek nak jtuhkn imej taska...mslhnya budak2 yg jadi mangsa...kalo dpt pengasuh tu bungkus dgn kain kapan pun bagus gak...hoho

dela said...

geram tgok video ni... sakit hati!

Cik Azizah said...

astagfirullah...tak baik aniaya budak tu..budak tu tak berdosa pon..even ada pertengkaran dengan majikan jangan la sampai buat macamni..nnt die jugak ada anak..pikirlah balasan Allh sekelip mata jer..

Sam Banjamin said...

kejam.. zalim... kesian bayi-bayi tu... hishhh.. ni yg rase nak marah nih!!!

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

hmm salahkn majikan..

merahitujambu said...

suka hati diorg je..xde perasaan ke tgok budak2 tu..

cik kiwi's said...

ya Allah. nanti kalau kiwi dah kerja. kawin ade anak. susah la kiwi. nak hantar kat mana anak anak kiwi??. tempat asuhan dah jadi cmni!!

gnesop.com said...

mmg geram!!

luqman zakaria said...

bodoh nye orang memang camni!!!

Faizz's Jamil said...

tudia . dunia yg kejam . !!
gamak bt baby cemtuh . BODO XDAK AKAI