INFO/TIPS : fungsi dan kesan AIR pada tubuh badan kita | Dunia sebenar Shida INFO/TIPS : fungsi dan kesan AIR pada tubuh badan kita

Klik Banner untuk lebih lanjut (iklan berbayar) nak tempah? (klik sini)


Friday, 15 June 2012

INFO/TIPS : fungsi dan kesan AIR pada tubuh badan kita

   Assalammualaikum, peace upon you.
Apakah kepentingan AIR dalam kehidupan seharian kita? Kalau nak diikutkan keperluan sangat-sangat banyak. Boleh dikatakan AIR adalah sumber terpenting bagi manusia dan alam semula jadi. Tanpa AIR? haaa.. lu pikir la sendiri!! Boleh ke tak ada AIR? nak mandi, basuh baju, basuh pinggan dan segalanya menggunakan AIR. Untuk tubuh badan kita pun AIR memang diperlukan untuk membantu sistem pemprosesan dalaman tubuh kita. Bagaimana ia membantu? Jom baca lagi ~

MINUM AIR PADA WAKTU YANG BETUL MEMBERI KESAN MENDALAM PADA TUBUH BADAN KITA
  • minum 2 gelas AIR setelah bangun dari tidur (petua awet muda) : membantu menggiatkan organ dalaman
  • minum 1 gelas AIR 30 minit sebelum makan : membantu penghadaman penyerapan dan penyingkiran makanan yang dimakan.
  • AIR juga menyelaraskan suhu badan 24/7 serta memberi kelancaran pergerakan sendi dan membran
  • minum AIR sebanyak 2 hingga ke 6 liter sehari dapat menurunkan berat badan dalam seminggu sebanyak 2-3kg seminggu *jika diamalkan setiap hari dengan cara pemakanan yang betul.
  • AIR juga melaraskan suhu badan di samping membawa nutrien dan oksigen ke sel
  • AIR juga membantu mengeluarkan bahan buangan dari badan. Jika ia terkumpul dan lama kelamaan boleh mengakibatkan masalah kesihatan

selamat beramal semua  ^_^





15 Jari Ohsem:

ayut said...

ayut minum air 500ml sehari..huhu..cane ni?jom minum air masak byk2 dan di waktu yg btul...!nnt leh awet muda..lalala :p slmt beramal,dear.

azizah :) said...

ada 1001 khasiat air sebenarnya..air adalah segala-galanya.. biar tak makan asal tak haus :)

Ahmad Haziq Azlan said...

orang demam kena banyak minum air

Azhafizah[フィザ] said...

Thanks shida untuk tips dan info ni..susahnya nak amalkan minum air masak ni kan..harap2 dapat disiplin kan diri.asyik air manis je masuk ni.-__-'

Sally Yatiey said...

Betul2. Air sangat penting untuk dalaman kita :D hee. Saya kurang minum air masak -.-

Aida Omar said...

betul shida.. satu masa dulu aida selalu amalkan minum air putih dalam kuantiti yg banyak.. badan rasa sangat segar.. walaupun badan saiz gajah..hehe.. kulit pun bersih.. sekarang dah mulakan balik amalan tu. :)

fya zainal said...

Tengah berusaha minum air :p

patriq said...

pat byk minum air tp tetap gemukk gak aduihhhh~

mummyriena said...

aku setuju bab trun berat..aku dah alami shida hehe..tp kne dgn herbalife lah baru maintain :)

caliph shuriken said...

kurang air dlm bdan akan jejas suhu normal bdan...

Bui Junaidi said...

MANUSIA MMG TAK BOLEH HIDUP TANPA AIR..

LadyBird said...

air sgt2 penting untuk perjalanan sistem tubuh kiter..

IntaNBerliaN said...

akak gak yg kurg minum air.. adehh...

nuyui a.k.a miss YUI said...

mcm tak ikut cra2 itu..huhu

fiQRa said...

info yang baik.. hehe mas akan cuba amalkan selalu ;)