Budak terjatuh dari motor nyaris mati digilis kereta di lampu isyarat | Dunia sebenar Shida Budak terjatuh dari motor nyaris mati digilis kereta di lampu isyarat

Klik Banner untuk lebih lanjut (iklan berbayar) nak tempah? (klik sini)


Saturday, 25 August 2012

Budak terjatuh dari motor nyaris mati digilis kereta di lampu isyarat

   Assalammualaikum, peace upon you.
Di China melaporkan budak perempuan nyaris mati digilis kereta ketika di lampu isyarat. Korang boleh tengok video dia memang sikit lagi, sipi-sipi je nak kena gilis, memang seriau shida tengok. Kadang kala kes gilis budak di negara China macam dah jadi satu habit atau kebiasaan bagi warga di China. Apa yang shida tahu undang-undang di sana ketat tapi parent yang membawa motor tu sendiri di tengah jalan raya besar pun tak pakai topi keledar (topi keselamatan). Kadang-kadang tak paham dengan tahap keselamatan yang dikuatkuasakan tu seperti apa. Moga menjadi iktibar kepada semua yang menonton dan yang mengetahui kisah ni. Nak memandu tu hati-hati kalau boleh muatan tu biarlah berpada, anak-anak pun sepatutnya diberi juga memakai topi keledar. Ingatlah nyawa adalah sesuatu yang bernilai dan berharga dan tidak boleh dicari ganti. Berhemahlah ketika memandu ya :)


Apa yang disampaikan pemberita tadi budak tu cuma lebam-lebam dan cedera akibat jatuh. Mesti sakit sebab shida pernah juga jatuh motor, bukan minah rempit tau!! tapi dah nak jatuh nak buat macam mana kan memang tak boleh nak elak benda dah nak berlaku, kena redha :)




19 Jari Ohsem:

mummyriena said...

uihhh..seriau gak aku tgk vdeo ni..skit je lg nk kena..haihhh~!

patriq said...

ada tgk at berite tadi..mmg nasib la budak tu..kalo x habis dah dia huhuhu..

azizah :) said...

Ya Allah..mmg nyaris2 kena tayar kereta tu.. hish menakutkan la...

Misz Mieza said...

Ya Allah.. Sipi2 dah nak kena gilis.. Ni la yang risau tengok orang bawak anak kecik naik motor cani..

babycomel said...

erk, naib baik xde papa. kalau betul kena langgar td kan dh jadi cerita lain.. alahai, parent pun xde rasa care nk jaga anak2 kan

dEdEQ dE wIshEs said...

SUBHANALLAH .. TERUKNYE ..

caliph shuriken said...

aritu kt sana jgak, kes gilis budak.. skrg nyaris nk jadi lagi skali...

Sally Yatiey said...

Ngerinya. Sikit lagi nak kena gilis -.- Kesian budak tu.

fieda said...

hai shida....kak fieda ada tgk gak pasal ni kt buletin utama kelmarin..adoi..ngeri kan..

boni kacak said...

ini lah bukti pepatah

"malang tak berbau"

Azham Vsvc said...

seriau betul masa tgk budak tu jatuh dlm Berita TV3 beberapa hari lepas...kesian sgt kalau budak tu kena lenyek..ish tak boleh bayangkan!

Pocket said...

mengetap gigi pocket nengok nyer.. adohlaaa...
amik wat sempadan..
amik wat sempadan..

Mia Liana said...

Tak sanggup kak mia nak tengok video tu... Tengok gambar pun dah ngeri...huhuhu

Katak Comel said...

kt china len la..undang2 dorg yg wat dorg camtu..klu kte tlg dak kecik tu,kte kte jge dye smpi dye chat..klu kte biarkn dye pas tlg dak 2,dak kecik tu bole failkan saman terhadap kte..huhu

shidaR said...

@Katak Comel tulah, pelik2 jer negara depa..naseblah malaysia xmcm tu kalo xsemua takut nk keluar rumah heheee ^_^

Khairul Zamri said...

mcm2 blaku kalu tgk kt negara org....tkutlak nk pegi oversea nnti

gadis oren said...

alhamdulillah selamat budak tu, panjang umo dye .

syiela said...

adeh... nasib selamat!

Cinta Misteri said...

Mcm2 kes d china ni. Nyawa knk2 tkda harga. Kadang tu, kena gilis dah, tp public buat tk reti jer.