Wordless Wednesday | buruk orang lain nampak..buruk sendiri............?? | Dunia sebenar Shida Wordless Wednesday | buruk orang lain nampak..buruk sendiri............??

Klik Banner untuk lebih lanjut (iklan berbayar) nak tempah? (klik sini)


Wednesday, 1 August 2012

Wordless Wednesday | buruk orang lain nampak..buruk sendiri............??

   Assalammualaikum, peace upon you.
jauhilah sifat-sifat macam ni ya kawan-kawan ^_^







31 Jari Ohsem:

Boni Kacak said...

hahaha.. dalam maksudnya ni.hehe

caliph shuriken said...

yup, jauhi jgak kwn2 buruk pangai cmni, erkk...

Ezad Skytech said...

kalau nak tegur org lain tu..kita tgk diri kita dulu...kan :D

> harap dijauhkan la dari sikap yg mcm ni..aihhh...

P.S - Apesal mmg terbaik kan tapi limit dia sikit sgt...tu yg tak berapa best...

Sheda ucu said...

hihi suke2 jngan suke menilai org len

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

huhu..btul..tq ingtkn:)

mummyriena said...

time skolah byk jumpa mmber gini kan shida..serikkk dah aku hahaaa ~

tilam.BKFM said...

hahaa..lawak lak aku tgk kartun ni shida..hahaa :D

patriq said...

insyallah pat kawan yg baik sida =="

IntaNBerliaN said...

mmg patut dijauhi pun.. tak elok ni...

fieda said...

bahaya dgn org gini kan shida..

Elih Japahar said...

Betul tu...ramai org mcm ni :P

azizah :) said...

nampak buruk orang lain je padahal diri sendiri lagi teruk dari itu..tak payah la nak menunjuk orang..diri sendiri pon belum tentu baiknya..huhuhu

nuyui a.k.a miss YUI said...

trok toi perangai cmtu.

OdahOne OdahOneBizz said...

"ketawakan org lain pakai baju bertampal diri sendiri pakai baju koyak nampak boxer" perumpamaan terbaru...hoho...maksudnya : jangan suka ketawakan org lain kalau diri sendiri lagi teruk dari org lain

Phat said...

sebelum tgk org kena tgk diri sendiri dulu baru leh tegur

Aida Omar said...

betul2.. kadang2 kita tak sedar kita dah buat orang kecil hati. Moga Allah jauhkan kita dari perangai sebegini.. Shida yang baik.. :)

ayut said...

hihihi..tak mau la gini.adehh.parah gini :)

syiela said...

buruk orang mmg cepat nampak pun kan

mintak di jauhkan sifat sebegini

KorN said...

ya btul tu.. jauh kan dari sifat ni

Pecinta pink^^ said...

selalu nya memang bgitulah,,hmm..moga kita di jaukan dari sifat2 ini..

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

aku malu tul bila tgk umat kita saling kutuk mengutuk satu sama lain di bulan yang mulia ni..

huhu perasan tak kat fb skrng ni diorng dok kutuk pasal olimpik je.. tak abis2 ngan illuminati, etc.. daripada buat benda tu, baiklah beribadat..

kita kan tetamu Allah di bulan ramadhan :)

dEdEQ dE wIshEs said...

TENGOK DULU KITE CAMNE BARU TEGUR .. KEHKEH

Azwar Syuhada said...

Yup!! betol tu..

Seelok - eloknya lebih baik jaga kain kita dari sibuk jaga kain orang lain kan.. =D

Eca Dwinky Asha said...

xsedar diri tu.hahaha

Sally Yatiey said...

Betul2. Mintak dijauhkan daripada sifat begini :)

Kazen said...

thanks ;)

sedutzone said...

hahahha... die punya koyak lagi la besar... ahakz... berangin belakang, tak perasan ker?? ahakz... dalam maksud ni... hehehhe... peace...

IntaNBerliaN said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Arra Ahmad said...

yang itu tak sedar diri namanya.:)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

minta dijauhkan dari sifat2 begini..^^

C'Jai said...

hehe..ramai yang begini kan... Boleh menjaga tepi kain orang tapi jangan sampai menyelak kain orang lain dan jengok2 juga kain sendiri..takut2 jadi macam ni la..