Tazkirah Jumaat | duit abang duit ayang, duit ayang duit ayang la ;) | Dunia sebenar Shida Tazkirah Jumaat | duit abang duit ayang, duit ayang duit ayang la ;)

Klik Banner untuk lebih lanjut (iklan berbayar) nak tempah? (klik sini)


Friday, 2 November 2012

Tazkirah Jumaat | duit abang duit ayang, duit ayang duit ayang la ;)

   Assalammualaikum, peace upon you.
apa pendapat kawan-kawan tentang hal ini? hehee ^_^



39 Jari Ohsem:

Si Matatajam said...

Sokong! Sokong!

♥ Nana BamBam ♥ said...

kalau nak ikutkan memang tanggungjawab suami..

kalau suami tu kerja gaji rendah, isteri kena bantu sikit2 la..

baru adil :)

caliph shuriken said...

duit sy duit sy, duit org lain pandai2 diorg blanja laa, hikk...

boni kacak said...

saya lebih rela bersabar lagi daripada kawin selagi belum benar2 bersedia dari segi kewangan dan tanggungjawab...

Peyan Sanstaro said...

Tajok tu cm iklan kedai 1 Malaysia.. Hehehe :)

Fendy said...

well said by mufti...

Hazmin Hamudin said...

Pendapat saya isteri pun perlu membantu suami juga jika duit suami dah abis untuk membayar segala bil dan keperluan. Sekarang ni kalau nak mengharapkan suami sorang memang tak cukupkan.

Mrs Velentine said...

kalau MV duit suami duit MV duit Mv pun duit suami..

Arham Md Ali said...

Memang duit isteri hak diorang.., nak tambah lagi hugaj tapi tiba2 idea hilang sebab letih sangat berjalan harini :(

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Bagi akak..bila dah kahwin tu semuanye harus di kongsi bersama..^^

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi..toi tu.. =)

Syaifuddin Alias said...

saya sokong ..hehe... sangat bernas ayat ni

azizah :) said...

hehehe kalau pinjam kena la bayar balik...tapi tak salah kan kalau isteri menolong suami..heeeeee

Emas Putih said...

memang betul pun ni.hehe ^^

Sue-Rya Qistina said...

hmmm..bagi saya berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. mcm tu la dlm rumahtangga ni. kena ada tolak ansur. tapi nafkah tu suami tetap kena bagi x kira dlm bentuk wang atau hartabenda.

KorN said...

korn tak kawen lagi.. jadi xde isteri...*eh, mcm x kena je komen dgn entry ni. hehe

dEdEQ dE wIshEs said...

HEHEHE .. BTUL2 .. PTUT BYAR BLIK .. TP JGN LA PLAK PKSE2 BYAR .. CKUP SEKADAR GTAW SKALI XDE DUIT N NK PKAI DUIT .. HOHO

miz ruha said...

apa pendapat sy, sy setuju dengan tajuk entri shida.. ^_^

aisya said...

hmmm... tak tau nk komen ape.. hehe

Nisa Greennnpanda said...

owh.. I see.. hehe..
thanks for sharing ye shida.. ^_^

p/s - shida ade flu gak eh? get well soon tau...

Remy hazza said...

tak elok mintak duit isteri kecuali isteri memberi utk membantu suami..... hidupkan kena saling tolong menolong.....ringan sikit beban suami nanti.....

ayut said...

mmg btul pon tu...mane blh.klu istri yg memberi secara suke rela xpela..mne leh paksa2x..huhuhu

fiQRa said...

mas setuju tajuk kak shida tu. heeee, tapi memang tanggungjawab suami. andai suami betul2 terdesak, tak kisah. yg pasti bayar balik. cewahhh jadi along la si iteri nanti.. hehehe.

dan settuju sangat dengan pandangan tan sri harussani :)

patriq said...

sharing is caring sida heheeee :D

Eca Dwinky Asha said...

sgt bersetuju.hehehe

Cik Nur said...

Setuju apa yang terkandung dalam ni.. :)

Arra Ahmad said...

bab nafkah dah ni...:)

shiyda said...

sokong sesangat ! huhu bsar tanggungjawab suami ni :)

mummyriena said...

aku suri rumah wehh aku xleh nk komen ape haii nih ^_^

hazwan hairy said...

hahahha....betul la tuh

IntaNBerliaN said...

kalau is3 nak tlg xpa tp kalau hsbd dah niat nak pinjam.. knelah byr balik.. sbb itu dikira 'pinjam'

jaakechik said...

tapi kalau isteri nak bantu x salah... hehe... keje dua2 pon kdg2 x cukup. zaman skrg ni serba mahal..kan?

Sop said...

sepatutnya cam tu lah
tp apa salahnya kalau berkongsikan?
kesenangan sama2 nikmati
bahagia pun bersama
jd x yah berkira dr segi kewangan dan juga kerja rumah :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

dulu ustazah kt sek rendah akak pun pesan bagitau mcm ni jg :)

Sally Yatiey said...

Betul2.. Haha

-meeSUPERGIRL- said...

isteri tu pulak tolong lah suami .. jgn kje nak kikis jee . hahahha

Che Rosliza Che mat said...

betul tue...sokong..

PinkUmmi said...

setujuuuuu

fieda said...

ye la kalau niat nk pinjam kena lah byr kan...