Tutorial: keyboard shortcuts yang perlu kita tahu | Dunia sebenar Shida Tutorial: keyboard shortcuts yang perlu kita tahu

Klik Banner untuk lebih lanjut (iklan berbayar) nak tempah? (klik sini)


Tuesday, 29 January 2013

Tutorial: keyboard shortcuts yang perlu kita tahu

   Assalammualaikum, peace upon you.

Ctrl + A : Select All
Ctrl + C : Copy
Ctrl + X : Cut
Ctrl + V : Paste

Ctrl + Z : Undo
Ctrl + Y : Redo
Ctrl + F : Find

F5 : Refresh Browser

shortcuts ni boleh guna masa korang nak type entri tapi kena highlight dulu

Ctrl + U : underline tulisan
Ctrl + I : Italic tulisan
Ctrl + B : Bold tulisan






28 Jari Ohsem:

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Thanx for sharing Shida..^^

Budak Kampung said...

nice share

Nurul Ain said...

wahh nice...baru tahu ni

^^eKaTiKaH^^ said...

ok, ade yg kite tak tahu.. thanks kak shida :D

Cik Nur said...

terima kaseh sudi beri tahu...

Mas Zull said...

assalamualaikum shida...menarik akan perkongsian ini...:)

Nurul Faiz said...

peningnya tengok shortcut tu. hehehe.

diana said...

KLU MOUSE ROSAK,SENANG LE NAK BUAT KAN..HEHE..

hazwan hairy said...

nice sharing shida..hery perlu bljr byk lagi...

Nadia Johari said...

boleh diguna paki ni..

sa mic said...

yang basic atas tu lisa tahu ler, yang tulisan tu baru tahu sekarang , hehe terima kasih kak

Mia Liana said...

selalu guna ni...

Mrs Velentine said...

menambah ilmu baru...tq

CiK Bella said...

Thanx share sb ada yg bella xtau lg ni

nexx-novel said...

oo baru tau thanks.

azizah :) said...

baru jijah tahu ni shida.. tq yer share :)

Nur Emilya said...

Waa thanks2 ! Sangat mbantu :)

ayut said...

control I gan B tu baru tahu..hihihi..thanks Shida :) done.

Sheila Salim said...

Assalamualaikum syida, bagus tuto ni. pasni senang la semua dah tahu cut it short. hehehe sangat menyenangkan :)

Bui Junaidi said...

SEMUA KAK BUI TAHU..HAHAHA..TIPU JER..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah shida nice sharing..ada yg akak dh tau ada yg akak xtau pun hihi

miz ruha said...

ctrl+y aje yang tak selalu guna...
yang lain memang selalu guna... senang kerja... :)

Fieda Rafli said...

samalah dgn waniey..ada yg dh tau dan ada yg baru tau ni..tq shida..

Remy hazza said...

byk sebenarnya yg tak tahu...termasuklah remy....he3

IntaNBerliaN said...

ooo akak br tau pasal control b tu :-)

thanks shida

caliph shuriken said...

klau layan coding, kerap apply copy n paste ^^

Aina Areen said...

thanks share. ada yang aina baru tahu :)

Cik Fie said...

wah ! thanx 4 share :)