Tutorial: keyboard shortcuts yang perlu kita tahu | Dunia sebenar Shida Tutorial: keyboard shortcuts yang perlu kita tahu

Klik-klik banner untuk info lebih lanjut lebih menarik, nak tempah slot? ::klik sini::


Tuesday, 29 January 2013

Tutorial: keyboard shortcuts yang perlu kita tahu

   Assalammualaikum, peace upon you.

Ctrl + A : Select All
Ctrl + C : Copy
Ctrl + X : Cut
Ctrl + V : Paste

Ctrl + Z : Undo
Ctrl + Y : Redo
Ctrl + F : Find

F5 : Refresh Browser

shortcuts ni boleh guna masa korang nak type entri tapi kena highlight dulu

Ctrl + U : underline tulisan
Ctrl + I : Italic tulisan
Ctrl + B : Bold tulisan






28 Jari Ohsem:

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Thanx for sharing Shida..^^

Unknown said...

nice share

Unknown said...

wahh nice...baru tahu ni

sweetsour93 said...

ok, ade yg kite tak tahu.. thanks kak shida :D

Miss N™ said...

terima kaseh sudi beri tahu...

maszull said...

assalamualaikum shida...menarik akan perkongsian ini...:)

Dingdang said...

peningnya tengok shortcut tu. hehehe.

Diana Rashid said...

KLU MOUSE ROSAK,SENANG LE NAK BUAT KAN..HEHE..

hazwan hairy said...

nice sharing shida..hery perlu bljr byk lagi...

Nadia Johari said...

boleh diguna paki ni..

cik lisa said...

yang basic atas tu lisa tahu ler, yang tulisan tu baru tahu sekarang , hehe terima kasih kak

Mia Liana said...

selalu guna ni...

Mrs Velentine said...

menambah ilmu baru...tq

Unknown said...

Thanx share sb ada yg bella xtau lg ni

nexx-novel said...

oo baru tau thanks.

Unknown said...

baru jijah tahu ni shida.. tq yer share :)

emylase. said...

Waa thanks2 ! Sangat mbantu :)

ayut said...

control I gan B tu baru tahu..hihihi..thanks Shida :) done.

Sheila Salim said...

Assalamualaikum syida, bagus tuto ni. pasni senang la semua dah tahu cut it short. hehehe sangat menyenangkan :)

Unknown said...

SEMUA KAK BUI TAHU..HAHAHA..TIPU JER..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah shida nice sharing..ada yg akak dh tau ada yg akak xtau pun hihi

Unknown said...

ctrl+y aje yang tak selalu guna...
yang lain memang selalu guna... senang kerja... :)

fieda said...

samalah dgn waniey..ada yg dh tau dan ada yg baru tau ni..tq shida..

Unknown said...

byk sebenarnya yg tak tahu...termasuklah remy....he3

IntaNBerliaN said...

ooo akak br tau pasal control b tu :-)

thanks shida

caliph shuriken said...

klau layan coding, kerap apply copy n paste ^^

Aina Areen said...

thanks share. ada yang aina baru tahu :)

Cik Fie said...

wah ! thanx 4 share :)